kristallen

vilket skämt. Ett dåligt skämt till och med. Hade jag inte varit svensk hade jag i alla fall kunnat skratta åt att det var så dåligt, nu fick jag bara skämmas.

imorgon blir det tenta, jobb, träning och Mamma Mia! Kommer definitivt behöva muntras upp efter tre timmars planlöst bläddrande i Sveriges Lagar, mitt första U here I come!

annars vill jag till stallet! Livet känns helt enkelt inte komplett utan några timmars samvaro med de stora djuren varje dag. Jag vill ha viftande svansar, stora mular, snälla ögon och behagligt idisslande. Jag vill mocka skit, bära vatten, halma och sätta betfor. Jag vill skritta i skogen, galoppera andan ur mig och bli pirrig i magen inför en runda på hoppbanan. Jag vill känna lyckan över att sitta i sadeln, jag vill känna tävlingsmänniskan i mig och jag vill känna mig hel.

Kommentarer
Postat av: Eva

jag känner igen mig..Jag vet att du har ännu längre erfarenhet av detta livet än mig...stallivet alltså. Men jag får abstinens när jag nu är inne på min tredje lediga dag och jag är hemma...det är ju en sak att inte vara där när man är bortrest.

2008-09-09 @ 17:44:58
Postat av: Josefine

Vilken fint sammandrag av hästlivet! Man kunde verkligen känna doften och ljuden!

2008-09-10 @ 22:27:38
URL: http://sunnyrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0