sköna söndag

inte fått mycket gjort idag inte, men det är väl ändå meningen med veckans vilodag? Vaknade i alla fall pigg och relativt frisk i morse, febern borta, halsont kvar. Har tagit en sväng på stan, hälsat på Hanna och Annelie och nu är det dags för en promenad. Tänkte testa Pilates, men kanske ändå bäst att vara frisk först?

läste mängder med inlägg på Tjuvlyssnat igår, tänk vad MSN och Ansiktsboken har gjort med världen!

"Och så skapades gruppen "400 personer lägger sig i en 'böghög' på en noggrant utvald tjej i Borlänge!

McDonalds, Borlänge

En kille ~20 står i kassan och pratar med en tjej i samma ålder, som ska handla.

Killen (ironiskt): Vad roligt att du bjöd mig på festen...

Tjejen: Ah, men asså, jag kunde inte, för jag har inte dig på Facebook."

"Tjejen: "There is no emoticon for what I´m feeling!"

Gymnasium, Göteborg

Två killar ~17 sitter vid varsin dator då en tjej ~17 kommer fram till dem.

Tjejen (till Kille 1): Varför skriver du inte till mig på MSN?

Kille 1: Men du är ju här, och jag skrev ju till dig. Jag skrev "FFffff..."

Tjejen: Men du måste ju skriva något roligt!

Tjejen sätter sig ner med sin bärbara dator och alla tre pratar en stund. Efter 10 min:

Tjejen (till kille 1): Du kan ju inte bara logga ut! Du skrev ju inte ens "Hej då" till mig!

Kille 1 (suckar): Men du sitter ju här bredvid mig!"

Men ändå fortsatte hon OSA på alla events med ett "Tyvärr, jag är i London då!"

Strax efter Linghem på tåget Norrköping-Tranås

På tåget står två prettotjejer i gången. Tjej 1 får ett SMS som hon läser högt, det visar sig vara en kärleksförklaring från hennes kille.

Tjej 1 (bittert): Fyy faaan vilken tönt, han älskar mig så jävla mycket, och jag känner inte att vi har nåt gemensamt... Vi bara myser och gullar jämt!

Därefter följer en längre sågning av killen, där hon konstaterar nöjt flera gånger att hon är elak. Tjej 2 lyssnar ointresserat.

Tjej 1: Han är svartsjuk för att jag inte bjudit in honom till min nya Facebook-profil!

Tjej 2 (försiktigt): Har du ny?

Tjej 1: Ja, mitt gamla liv var ju så jävla pinsamt!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0