bläää

påbörjade ett inlägg i fredags som jag aldrig orkade skriva färdigt men som visade sig vara...mer än rätt.

fredag

"halsont och finansiell styrning. Typ INTE KUL. Ger alkoholen en chans att bränna lite virus imorrn (alltid en bra ursäkt för fest!) och hoppas på att jag är frisk som en nötkärna på söndag. Som om."

söndag

idag har jag inte kommit längre än till Hemköp och tillbaka, sängen och en rulle toapapper är mina bästa vänner och jag ber en stilla bön om att jag är liite friskare imorgon, har ju upprop och grejer! International Business English är vad som står på schemat och jag och Hanna ska dit och göra bort oss. Kursen har rykte om sig att vara väldigt bra så mina förhoppningar är skyhöga. Eehhm.

nu ska jag strax ta mig i kragen och öppna den fantastiska boken "Företags- och räkenskapsanalys" (alla borde läsa den!) och lära mig lite om finansiell styrning. Egentligen tycker jag att det är kul och intressant, men roligast med kursen just nu är att vår lärare Rolf har initialerna R.E - "måttet med flest dimensioner och det kanske viktigast måttet ur aktiemarknadens synpunkt..." Snacka om att födas in i sitt jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0