kulturkrock

idag träffade jag Eunseon, den koreanska tjejen jag mailat lite fram och tillbaka med. Sydkorea kommer verkligen bli annorlunda!

1. Jag kommer vara en jätte.
2. Ingen kan engelska och de flesta flyr fältet om de ser en västerlänning närma sig.
3. Vinkar gör man på ett mycket märkligt sätt. Spreta med alla fingrar och kasta handen lite fram och tillbaka i sidled, typ.
4. Distansen till lärarna är enorm. Inget smörigt snack i pauserna där inte!
5. H&M finns inte.
6. Forever 21 finns.
7. Campus är backigt. Till ekonomihusen krävs hacka och säkerhetslina.
8. Det bor fler människor i Seoul än i hela Sverige.
9. Ingen pratar om sex. Gör någon det är det oerhört otrevligt och man ska säga något elakt tillbaka. Ok??
10. Seoul är världens femte dyraste stad att bo i, ändå kostar mitt dorm i 4 månader lika mycket som 1 månad här. Bra studentrabatt?


Kommentarer
Postat av: Mams

Låter verligen annorlunda! Du får låna med dig Jossans säkerhetssele! Är det en så himla stor stad!? Spännande!

2009-05-15 @ 16:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0